2015/05/21

"Eleonora i Park" Rainbow Rowell


Poznajcie Eleonorę - zaokrągloną nastolatkę z burzą rudych loków.
Poznajcie Parka - czarnowłosego azjatę.
Poznajcie Eleonorę i  Parka.

"-Powiedz coś żebym nie czuł się tak głupio.
-Nie czuj się głupio, Park"

O Rainbow Rowell było głośno już od dobrych paru miesięcy. Wszyscy z zagranicznego booktube'a pokochali jej książki i gorąco je polecali. Już się przymierzałam do kupna Fangirl po angielsku, kiedy tu nagle dostaje informację, że w księgarniach pojawi się powieść jej autorstwa. Gdy tylko została wydana, posypały się pochlebne i prawie tylko pochlebne recenzje. Nie sposób nie wspomnieć o okładce, która ma swój osobisty urok i przyciąga czytelników na całym świecie. Włącznie ze mną.

"To była najmilsza rzecz jaką mogła sobie wyobrazić. To sprawiło, że chciała urodzić jego dzieci i oddać mu obie swoje nerki."

Czy przekonałam się na własnej skórze, że pani Rowell to mistrzyni? T a k ! Z uśmiechem na ustach i łzami w oczach śledziłam losy dwójki nastolatków, którzy postanowili dać szansę swojej miłości. Ta książka nie była przegadana. Nie można powiedzieć, że była to miłość, od pierwszego wejrzenia. Może chwilami miałam takie odczucia, że trochę tego wszystkiego dużo. Że przez 350 stron nie można pisać tylko o tym, jak to ktoś kogoś uwielbia i za nim tęskni. Ale to tylko drobnostka. 

"Eleonora miała rację - nigdy nie wyglądała ładnie. Wyglądała jak dzieło sztuki, a sztuka nie może być po prostu ładna; sztuka ma wywoływać emocje"

Ale z drugiej strony, nie była to książka tylko o miłości. Wyróżniają się również wątki takie jak agresja w rodzinie, nietolerancja rasowa, czy otyłość. Nadają tej powieści wartość tak dużą, że nie zapomnę jej do końca życia. Mówię serio.
Czymś za co pokochałam tę parę nie była ich miłość. To właśnie kompletny brak ideałów sprawił, że przywiązałam się zarówno do Eleonory jak i Parka. 
Jak już wspominałam, został poruszony temat przemocy w rodzinie. Tak mną to wstrząsnęło, że nie wiem co napisać. Kropka. 

"Trzymanie dłoni Eleonory było jak trzymanie motyla. Albo bijącego serca. Jak trzymanie czegoś doskonałego i pełnego życia."
Mimo tego książka daje nadzieję. Nadzieję na to, że miłość nie musi być idealna. Że nie zależy od koloru skóry, włosów czy rozmiaru. Totalnie się w niej zatraciłam i na koniec chciałam ją przytulić. Po prostu przytulić całą książkę, całą historię, historię Eleonory i Parka. 
"Chcę, żeby wszyscy cię poznali. Jesteś moją ulubioną osobą wszech czasów" 

A ja chcę, żeby wszyscy dowiedzieli się o tej książce i ją przeczytali. Daję Wam słowo, nie zawiedziecie się. Nawet osobom, które nie lubią romansideł i wątków miłosnych. Niezależnie od wieku, niezależnie od płci, czytajmy Eleonorę i Parka. Bo warto!

9/10

 xox
Weronika   
 

16 komentarzy:

  1. Mi również bardzo się podobała, zresztą czytałaś jej recenzję na moim blogu, więc już to wiesz :D Eleonora i Park ♥
    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju, recenzji tej książki jest pełno, ale nadal jakoś sama w sobie jej tematyka do mnie nie przemawia. No tak, tak samo jak z Rywalkami ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna książka ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak zachęcasz, a ja jeszcze nie mam mojego egzemplarzu :< Recenzja piękna. Taka od serca <3

    Pozdrawiam
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :)

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka na liście do kupienia. Mam nadzieję, że przy następnej wizycie w księgarni mi się uda ją zdobyć :D
    Okładka jest śliczna <3

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czuję, że bym się nie zawiodła. Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, jak się cieszę, że nie muszę bronić u Ciebie "Eleonory & Parka", bo dość często zdarza mi się, że spotykam się ze złą opinią na temat tej książki, więc wtedy wchodzę do akcji i zaczynam mówić, co mnie w niej urzekło, tylko najdziwniejsze jest to, że sama do końce nie jestem pewna, co to takiego było. Przecież historia wcale nie była jakaś wymyślna, skupiała się przede wszystkim na miłości i kilku wątkach pobocznych, ale chyba właśnie o to chodzi - o sposób przedstawienia miłości, która powoli i subtelnie rozkwitała i czarowała swoim pięknem. Sam sposób pisania autorki, był czymś innym, a jednocześnie zwykłym ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, że to młodzieżówka, i tak mam w planach :) Mój MUST READ!
    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć! Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Zachęcam do odpowiedzi na moje pytania ;)
    http://of-books-and-coffee.blogspot.com/2015/05/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez pewien moment bardzo jej chciałam. Potem jednak mi przeszło. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja i tak nie jestem do niej przekonana... Wydaje mi się zbyt spokojna. A na razie nie mam ochoty na spokojne książki, ale kto wie? Może kiedyś... :)
    Na pewno przyciąga mnie fakt, że akcja nie dzieje się we współczesnym świecie, tylko w latach 60 (dobrze mówię? nie czytałam, więc nie wiem dokładnie :P).

    Przypominam o nominacji. :)
    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/2015/05/disney-princess-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda, temat agresji w rodzinie był przerażająco prawdopodobny, przez co tym bardziej poruszający. Ja również uległam urokowi tej książki, co już wiesz z mojej recenzji. :)
    Pozdrawiam,
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń
  14. Leży na półce, a więc na pewno za jakiś czas przeczytam. Ale już się nie mogę doczekać lektury!
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
  15. Niedawno kupiłam i jestem bardzo ciekawa czy mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie czytałam ale w najbliższej przyszłości mam zamiar to zmienić :D
    A Fangirl wyjdzie u nas zdaje się w lipcu.
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy