2015/06/17

Tea Book TAG

Bonjour! Dzisiejszy tag nie jest Wam znany, a to dlatego, że sama go stworzyłam! Nie wiedziałam, że coś tak prostego może sprawić tyle frajdy :)

Przechodząc do rzeczy. Nie wiem jak wy, ale moim ulubionym 'dodatkiem' do czytania jest herbata - najlepiej czarna z brzoskwinią. Pomysł na wykonanie tego tagu już od dawna chodził mi po głowie, więc prezentuję Wam oryginalny...

Tea Book TAG


Czarna herbata, czyli Twój ulubiony klasyk

Lektury szkolne zrobiły swoje - odstraszyły mnie od wszelkiego rodzaju klasyków. Aż wstyd przyznać, że dobre pięć minut zajęło mi wymyślenie jakiegokolwiek, który bym czytała. I wiecie do czego doszłam? Że moim ulubionym klasykiem jest klasyk literatury dziecięcej, którego mądrości są pożądane w każdym wieku, czyli Mały Książę. Dawno nie czytałam czegoś tak ambitnego i rewelacyjnego.

 

Zielona herbata, czyli książka tak nudna, że przy jej czytaniu zasypiasz

Tak, zgadliście - to znowu lektura! Nie pamiętam, w której klasie ją przerabiałam, ale wspominam ją jako najgorszą lekturę w historii. Mówię tu o Historii Żółtej Ciżemki. Mówię Wam, to była totalna porażka. I jak ma to zachęcać młodzież do czytania? 

Czerwona herbata pu-ehr, czyli książka, w której bohaterowie ciągle się przemieszczają

 Mam tu dwie pasujące pozycje. Pierwszą z nich jest Obca, książka, wokół której było ostatnio dużo szumu. Bohaterowie tej powieści często gdzieś podróżują i zmieniają miejsce zamieszkania. Nie nazwałabym tego jednak stałą tułaczką. A drugą taką powieścią jest felerne Angelfall. Tutaj rzeczywiście mamy do czynienia ze stałym przemieszczaniem się.

Herbata oolong 
Herbata oolong, czyli książka, której poświęca się zbyt mało uwagi

Zdecydowanie jest to Gra w Kłamstwa autorstwa Sary Sephard. Autorka ta jest przede wszystkim znana z serii Pretty Little Liars, przez co nie poświęca się jej uwagi. A na to zasługuje! Moim zdaniem Gra w Kłamstwa jest prawie równie dobra co jej poprzedniczka.
 

Biała herbata, czyli książka niezasłużenie popularna

Na myśl przychodzi mi Duff. Ta książka jest naprawdę średnia. Jednak ze względu na premierę filmu stworzonego na jej podstawie, wszyscy wokoło kupują tę pozycję (łącznie ze mną). Gdyby nie on, myślę, że nie zyskałaby ona w Polsce tak dużej popularności.


Herbata yerba mate, czyli książka, przy której trzeba przebrnąć przez pierwsze rozdziały, aby akcja się rozwinęła.

Tu pasuje wspaniała książka Diany Gabaldon, czyli Obca. Gdy już przeczytamy pierwsze trzy czy cztery rozdziały dochodzi do najważniejszego w książce zdarzenia, po którym akcja zaczyna płynąć wartko jak rzeka. Co nie zmienia faktu, że czytanie pierwszych stronic sprawiło mi dużą przyjemność.

 

Herbata ziołowa, czyli książka którą czytano Ci na dobranoc gdy byłeś mały

O tak, byłam dziewczynką, której mama czytała mnóstwo książek do poduszki. Najbardziej z nich wszystkich pamiętam przygody pewnej niani o imieniu Mary Poppins. Ach, to były czasy!

 

Herbata owocowa, czyli Twoja ulubiona lekka książka

Tutaj pokażę książkę, którą w innym tagu dopasowałam jako 'książka, przy której najlepiej pije się herbatę', czyli W śnieżną noc. Uwielbiam tę powieść i z pewnością wrócę do niej zimą.


Iced tea, czyli książka, która zmroziła Ci krew w żyłach

Muszę przyznać, że nie czytuję zbytnio thrillerów czy horrorów. Coś tam się jednak znajdzie. Nagnę trochę zasady i wybiorę dwie pozycje. Pierwszą z nich jest Zanim zasnę. Ta książka autentycznie mnie przestraszyła. Sama w sobie nie jest taka przerażająca, jednak nastrój w niej panujący - a i owszem. Drugą z nich jest Black Ice. Nie była ona zanadto straszna, ale akcja tej książki dzieje się zimą w mroźnych górach. Tak więc pasuje.

  

Rozlana herbata, czyli kogo taguję?

Wiktorię z Oxu- czytanie
Izę z Isabel czyta
xo
Weronika

27 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację! :)
    Tak tylko zaznaczę,że mam na imię Wiktoria,nie Zuzia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju! A gdzieś na twoim guglowym profilu to wyczytałam... Już zmienione i przepraszam za pomyłkę :D

      Usuń
    2. Nic się nie stało, tylko po prostu zdziwiłam się trochę, bo nie przypominam sobie, żebym się przechrzciła na Zuzkę :D

      Usuń
  2. Tworzenie TAGów to fajna sprawa, prawda? :D Dotychczas stworzyłam tylko jeden TAG, ale pamiętam, ile było przy tym frajdy. ^_^
    Ciekawe odpowiedzi. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny ten tag Ci wyszedł i śliczne zdjęcia dobrałas nie wiedziałam że jest tyle rodzai herbaty :) Nie obrazisz się jak ja też go u siebie zrobię ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie :) Będzie mi miło ;)

      Usuń
  4. Świetny tag! Wymyśliłaś bardzo ciekawe pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy Tag i chętnie wzięłabym w nim udział. Uwielbiam pić herbatę, plus książka, no po prostu coś cudownego. Mam nadzieję że zostanę nominowana, będzie dużo zabawy, to na pewno.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o Black Ice to również mnie zmroziło, klimat stworzony w książce jest fantastyczny! "Zanim zasnę" muszę koniecznie przeczytać!
    Wydaje mi się, że to moja pierwsza wizyta u Ciebie. W każdym razie masz naprawdę cudowny szablon! Dodam od razu do obserwowanych, bo chętnie tu wrócę :) O i koniecznie napisz do mnie w wolnej chwili!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny TAG! Nie wszystkie przypadają mi do gustu, ale ten naprawdę mi się spodobał :)

    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, dziękuję za nominację! Kocham herbatę, więc pewnie z przyjemnością zrobię taga :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, mam nadzieję, że może jakimś cudem ktoś mnie nominuje, bo TAG jest cudowny. :)
    Choć moje odp byłyby zupełnie inne i wielu książek nie znam ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również kilkakrotnie pisałam własny tag (jeszcze nie doczekał się publikacji), ale nie jest on nawet w połowie tak świetny jak Twój! Widać, że kategorie dobrze przemyślałaś, a te zdjęcia sprawiły, że muszę sobie za chwilę zrobić herbatkę (koniecznie!) ♥
    Jeśli chodzi o klasyki to mam dokładnie tak jak Ty - lektury mnie do nich zraziły, ale "Mały książe" i tak jest cudowny! Oby jak najwięcej takich powieści *o*
    Tak się rozpisałam, że prawie zapomniałam podziękować za nominację do tego niewątpliwie pysznego tagu! Od razu się za niego zabieram ♥

    Pozdrawia,
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny herbaciany tag! Sama nigdy bym czegoś takiego nie wymyśliła. Jestem dość mało kreatywną osobą, więc podziwiam cię za stworzenie takiego dzieła. Co do zielonej herbaty nie uważam, że jest nudna. Wręcz przeciwnie. Za to zgadzam się, że Historia żółtej ciżemki była baaaaardzo nudna. Tak samo jak mrożąca krew w żyłach powieść którą stworzyła Becca Fitzpatrick. Reszta odpowiedzi jest u mnie kompletnie inna.
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję pomysłu i kreatywności :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny tag. I narobiłaś mi ochoty na jakąś owocową herbatę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny tag! Dziękuję za nominację i zazdroszczę Ci kreatywności, ja nie byłabym w stanie wymyślić jakiegoś fajnego tagu :(
    A moje odpowiedzi postaram się napisać, jak tylko wrócę z wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny tag! Super go obmyśliłaś :) Przez ciebie zapragnęłam jakiejś cieplutkiej herbatki ;) Tak myślałam, że Duff jest średnia i cieszę się, że jej nie kupiłam. A Obca już niedługo będzie stać na mojej półce, nie mogę się już doczekać!

    Galeria Książek

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny tag.
    Chociaż co do Małego Księcia się nie zgadzam. Nie rozumiem zachwytu nad tą książką.
    No ale cóż...

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Żałuję, że gdy byłam młodsza nie czytałam przygód Mary Poppins :P

    Pozdrawiam,

    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny tag i idealnie dobrane książki :)

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji tutaj http://isareadsbooks.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  20. ja przy czytaniu także lubię pić herbatę. Mi jednak najbardziej smakuje prosta czarna herbatka z dodatkiem soku z cytryny.Dzięki tobie chyba pójdę do kuchni i sobie ją zrobię :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny tag, bardzo fajnie to wymyśliłaś! Gratuluję pomysłu.

    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Tag dla prawdziwych miłośników herbaty. Tylko nie wiem, czy by mnie w tym zacnym gronie przyjęto, bo wg koneserów to pewnie smak herbaty miodkiem, sokiem malinowym czy innymi słodkościami tłumię :D. // Dzięki za pomysł :). Moje odpowiedzi na:
    http://stronapostronie2017.blogspot.com/2017/06/herbaciany-tag-ksiazkowy.html?view=snapshot

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy