2015/09/15

Książkowa Sztuka TAG

Dziś wykonam luźny tag (oprócz samego faktu, że każdy tag jest luźny) jakim jest Książkowa Sztuka TAG. Zadania naprawdę pomysłowe, ale tytuł do bani. Anyway, zapraszam!

Najładniejsza okładka pojedynczej książki:





Książki co prawda jeszcze nie czytałam, ale okładka mnie naprawdę zachwyciła. Jest bardzo prosta i minimalistyczna - takie najbardziej lubię. Dodatkowo tytuł, okładka i opis książki pasują do siebie idealnie.
Najbrzydsza okładka pojedynczej książki:


Tej książki również nie czytałam i tak naprawdę nic o niej nie wiem. Zainteresował mnie jedynie fakt, że Anitka z booktube'a trzymała ją w rękawiczkach. Popieram, gdyż okładka jest straszna i odrażająca jednocześnie. 

Najładniejsze okładki serii:





Póki co jestem szczęśliwą posiadaczką jedynie pierwszej części przygód Harry'ego, ale w przyszłości mam nadzieję na skompletowanie jej w całości. Okładki te podobają mi się o wiele bardziej niż polskie jej odpowiedniki.



Najbrzydsze okładki serii: 


Gdy byłam młodsza naprawdę uwielbiałam te książeczki. Co roku na święta dostawałam kolejne części, aż rok temu zbuntowałam się i okrzyknęłam je 'książkami dla dzieci'. Nadal żywię do nich ciepłe uczucia, ale nie da się ukryć, że okładki są paskudne. Te zbliżenia na twarze dzieci wyrażające strach, zaniepokojenie czy radość są naprawdę dziwne...

Okładka zapadająca w pamięć: 

 

Dosyć trudne pytanie bo pamiętam okładki większości książek, które przeczytałam. W tej więc sytuacji zdałam się na los i po prostu spróbowałam sobie przypomnieć jakąkolwiek okładkę. Nie dziwię się sobie - ta okładka jest naprawdę urocza i zapadająca głęboko w pamięć.

Okładka nie pasująca do treści książki:


Nie dość, że brzydka to na dodatek nie pasuje do treści książki. Widzę Biancę i Wesleya, ale kim jest 'sucz :*' oraz 'geek/nerd'? Rozumiem, że to okładka filmowa, ale skoro film średnio ma się do tego co opisuje powieść to po co ją w ogóle tworzyć? 

 Strony - białe czy żółte?

Żółte! Nie wyobrażam sobie czytania wszystkich książek napisanych na śnieżnych stronicach. Tworzy to większy kontrast, który utrudnia czytanie.
Strony - cienkie czy grube?

Nie zwracam na to tak naprawdę uwagi, ale wydaje mi się, że cienkie są lepszym rozwiązaniem.
Okładka miękka czy twarda?

Twarda, bez dwóch zdań. Pięknie prezentuje się na półce, a przy czytaniu stwarza aurę wyrafinowania. Okej, wiem, jestem dziwna.
Wydawnictwo wydające książki z najładniejszymi okładkami:

Myślę, że Moondrive, które odwala kawał dobrej roboty również w dziedzinie rozpowszechniania książek. Zauważyliście, że każda wydana przez nich powieść jest bestsellerem?

Nie jestem fanką nominacji i z tego względu daję wszystkim to czytającym wolną rękę. Jeśli tag Wam się spodobał - śmiało, róbcie :) Jeśli jednak nie - nie czujcie się zobowiązani do jego wykonania.

14 komentarzy:

  1. Fajny TAG i super odpowiedzi ! :)
    Zgadzam się z Tobą co do okładek "Magicznego drzewa" są dziwne ... ;/ :D

    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się u Ciebie odrobinę pozmieniało :D Albo po prostu ja zapomniałam (podczas mojej blogowej przerwy), jak bookocholic wyglądał :D A ten Tag jest po prostu znakomity, uwielbiam okładkowe tagi <3 Chyba sama go u siebie wykonam :)

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta wersja Harrego Pottera jest na prawdę prze śliczna! Magiczne drzewo może się przy nim schować ;) The Duff jeszcze nie czytałam, ale słyszałam, że na okładce pokazane są osoby, które nie występują w książce. Trochę lipa...

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi. Ta okładka "Pamiętnika diabła" to jakaś makabra. Za to nie widziałam tych okładek Pottera, są naprawdę cudne! Ja się jednak zapatruje na te nowe wydania, z ilustracjami.
    Podziwiam Cię za te twarde okładki. Mi zazwyczaj to przeszkadza w czytaniu i książka robi się cięższa :P
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi tam się bardzo podobają polskie okladki HP ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam HP. Eleonora i Park mam w planach.
    Pozdrawiam.
    Między Stronami

    OdpowiedzUsuń
  7. Polskie okładki HP bardzo mi się podobają, jednak te, które pokazałaś, są jeszcze lepsze ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również kiedy byłam młodsza czytałam Magiczne Drzewo i zgadzam się okładki to jakaś tragedia. Ta okładka The Duff mi się jakoś nie podoba, a do Eleonory i Parka mam taki wstręt, że pomińmy ten temat. Ciekawe pomysły. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zobaczyłam u Ciebie na snapie tę okładkę Harry'ego to od razu zapragnęłam ją mieć! <3

    Pozdrawiam,
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Harry w tym wydaniu to mistrzostwo ! Koniecznie muszę na niego zapolować :D

    Pozdrawiam
    http://kochajac-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam takie samo zdanie o okładkach Harry'ego. Są po prostu mistrzowskie! <3
    wercia-czyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Eleonora & Park - okładka ♥ :D
    Również wolę żółte strony :)
    Moondrive (Otwarte) i ich okładki ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyny z porcelany - okładka naprawdę piękna! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny tag!
    Gdy zawsze oglądałam okładki Magicznego drzewa nie widziałam nic dziwnego,a le teraz zmieniłam zdanie...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy