2015/09/17

Moja książkowa jesień



Nie bez powodu jesień jest moją faworytką, jeśli chodzi o pory roku. Uwielbiam ją za grube, wełniane sweterki, sztyblety i kalosze, cynamonowe świeczki, dynie, halloween jak i oczywiście noce spędzone z książką, herbatką i kocykiem. Ma swój osobisty urok, nie da się ukryć. I tak przedstawiam Wam dziś TOP 3 książki, które warto przeczytać tej jesieni.


Harry Potter and the Philosopher's Stone

Harry Potter jest wyjątkową książką mającą to do siebie, że można go czytać w każdym wieku i zawsze sprawia tyle samo radości. Chociaż nie uważam, że to możliwe, aby nikomu on nie zbrzydł proponuję przeczytanie go w języku angielskim. Oprócz odkrywania historii czarodzieja na nowo nauczycie się kilku słówek i podszlifujecie swoje umiejętności językowe. 




Obca

Ta cegiełka nadaje się wprost idealnie na długie jesienne wieczory. Zakochacie się w klimatycznej, osiemnastowiecznej Szkocji i (bo jakżeby nie) pewnym przystojnym Szkocie imieniem Jamie. Nawet nie zauważycie, gdy popędzicie do księgarni po drugi (i jeszcze grubszy) tom. A po lekturze można zrobić sobie maraton z kilkoma odcinkami serialu, który powstał na jej podstawie.




Zanim zasnę

Wszyscy wiemy, że to właśnie kryminały czyta się najlepiej jesienią. Za oknem szaro, ogień w kominku dogasa. Klimat jak w banku, teraz potrzebujemy tylko trzymającej w napięciu książki. Moją propozycją jest właśnie Zanim zasnę. Porusza nietypowy, intrygujący temat i zawiera najlepszy zwrot akcji, jaki kiedykolwiek czytałam. Tu podobnie jak w przypadku Obcej - na podstawie tej książki powstał thriller z Nicole Kidman i Colin Firth'em. 



Książka. Po prostu.

Właśnie tak! Niezależnie na co się zdecydujecie, zadbajcie o gorące kakao i ciepły kocyk, a każda lektura będzie wyjątkowa.

 Bo jesienią czyta się najlepiej.




Post powstał w ramach akcji #jesienzfeeria

Oficjalna strona wydawnictwa Feeria Young -> klik
Wydarzenie na facebooku "Jesień z Feerią Young -> kilk 

19 komentarzy:

  1. Widziałam na snapie tego Twojego HP i okładka jest po prostu obłędna <3 A tak w ogóle, to jeszcze nie czytałam tej serii :O

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba dobry czas by nadrobić HP o ile znajdę na to czas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego zestawienia czytałam jedynie Harry'ego Pottera. Książka ponadczasowa! "Obcą" mam w planach, a klimat Szkocji jeszcze bardziej mnie zachęca ;)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka jest bardzo klimatyczna - ta od HP :D Moja jesień jeszcze nie wiem, jak będzie wyglądać :D

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Calutki Harry Potter dopiero przede mną (obiecałam przyjaciółce, że przeczytam go w tym roku, więc nie mam już odwrotu) :D


    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, uwielbiam czytać Harry'ego ♥ W ogóle jesień to najcudowniejsza pora do czytania książek, już nie mogę się doczekać tych chłodnych deszczowych wieczorów...

    medycy nie gęsi

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś w tym jest, że jesień to świetna pora na książki. Chociaż taka pora jest zawsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zaczęłam czytać Kamień filozoficzny po angielsku. Przypadek ? Nie sądzę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to dziwne, ale ja jeszcze spotkanie z Harry'm Potterem (na razie w wersji polskiej, choć kto wie, pewnie kiedyś zacznę czytać po angielsku, w końcu chcę umieć ten język perfekcyjnie) mam przed sobą i wcale mi się nie spieszy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz piękną okładkę Harry'ego Pottera. Ja jestem na etapie kupna wszystkich części w j. angielskim. A Obcą polecam! ;))
    ściskam ;*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, jesienna aura sprzyja czytaniu, zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju ta okładka Harry'ego Pottera jest cudowna! A sama książka zdecydowanie jest idealna na tę porę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. OO muszę przeczytać ,,Zanim zasnę", przyjaciółka mi ją bardzo poleca ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fakt, jesień jest jakby stworzona do czytania. :) Wczoraj skończyłam "Ostateczne wyjście" Natsuo Kirino, teraz czytam "Bezsenność w Tokio" Marcina Bruczkowskiego. ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że sporo blogerów bierze udział w tej akcji, sama również stworzyłam swoją "top 3" książek na jesień. :) Z powyższych kojarzę jedynie "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" i cóż - no do serii książek o tym czarodzieju wraca się mimowolnie. Uwielbiam całą serię. ;)
    Pozdrawiam i dodaję się do obserwujących,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło jeśli zajrzysz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nominowałam Cię do TAGu #AlboAlbo.
    http://ronie-books.blogspot.com/2015/09/alboalbo-tag.html
    Jeżeli znajdziesz wolny czas, to gorąco zachęcam do jego wykonania :)
    Pozdrawiam.
    Ronie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł, by umieścić na liście HP. To lektura ponadczasowa i wkręci ludzi w każdym wieku. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy