2015/10/12

"Dotyk Julii" Tahereh Mafi

Obraz w treści 1

„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę. Kłamię – oto, czego mu nie mówię. Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem. Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.


-lubimyczytac.pl

Ludzie ciągle polują na to, czego się boją.  

Zarys fabuły jest całkiem intrygujący, ale na pewno nie innowacyjny. Ot dystopia, bohaterka kick-ass czy raczej touch-ass (hahaha nie) z miłością w tle. Dlatego też oczekiwałam, że książka mi się spodoba, ale szybko o niej zapomnę. Stało się odwrotnie - nie mogę przestać o niej myśleć. Jeśli macie podobne obawy, nie zrażajcie się - powieść jest sto razy lepsza niż się wydaje.

Jak już wspominałam, po głównej bohaterce spodziewałam się syndromu 'jestem najlepsza i najsilniejsza'. Na szczęście się myliłam. Nie tyle, że Julii nie można przypisać potęgi - uwierzcie, można. Chodzi o to, że dziewczyna nie obchodzi się ze swoją mocą, jakby była darem; bardziej przekleństwem. Poza tym bardzo ją polubiłam, co jak sami dobrze wiecie, często się nie zdarza.
Mamy też Adama. Co do niego tak na prawdę nie mam obiekcji. Jest sobie i tyle. 2/10
I jest Warner - ach, Warner. Mam co do niego bardzo bardzo bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony słyszałam tylko ochy i achy na jego temat, a z drugiej - jak wielkie było moje zaskoczenie gdy go poznałam. Zgnieść, podeptać, pobić, kopnąć, rzucić o ścianę i na koniec opluć - to właśnie mam ochotę z nim zrobić. Ale z tego co wiem ma się zmienić, więc nie tracę nadziei. Chociaż już dawno temu ją zgubiłam.

Przy recenzowaniu książek zazwyczaj pomijam styl pisania autora - znudziło mi się pisanie lekki i przyjemny. Tu nie sposób tego nie omówić. Tahereh Mafi ma najlepszy styl pisania, z jakim dotychczas się zetknęłam i - co tu dużo mówić - rozpiernicza system!

W związku z powyższym akapitem książkę czyta się superszybko, nie zauważycie nawet kiedy przewiniecie ostatnią stronę i będziecie błagać o drugą część, której oczywiście nie mam. Jeśli macie kilka godzin i dobrą, jesienną herbatkę pod ręką to bez problemu przeczytacie całą w jeden wieczór.
★★★★★★★★★★

28 komentarzy:

  1. Tyle o tej książce ostatnio słyszę i jakoś nie mogę się przekonać, no nie wiem czemu :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się akurat ta książka nie podobała, ale sięgnę po następną część, gdyż słyszałam, że jest ona o wiele lepsza :)
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam mieszane uczucia. Nie jestem pewna czy style Tahereh Mafi przypadnie mi do gustu. No ale - poczytamy, zobaczymy =D
    Pozdrawiam serdecznie :*
    In Bookland

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialna w każdym calu! Kocham totalnie a 3 część wymiata!
    Buziaki!
    http://filigranoowa.blogspot.com/2015/10/by-dojsc-do-zroda-trzeba-pynac-pod-prad.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi także ta książka bardzo się podobała i planuje szybko przeczytać kolejne części :)

    nastoletniabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę od dłuższego czasu mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza część była dla mnie rewelacyjna, niestety kolejne mnie zniechęciły.. W sumie to nawet nie pamiętam jak się to wszystko skończyło.. Ale mimo wszystko, przyjemnie wspominam Julię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała trylogia była dla mnie cudowna. Nadal jestem pod wielkim wrażeniem tego, co stworzyła autorka, a trzecia część chyba podobała mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie "Dotyk Julii" był najgorszy z całej trylogii, ale im dalej tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie byłam do niej przekonana ale twoja recenzja mnie do niej przekonała ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczna książka, całkiem różni się od reszty. :)

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Po prostu kocham tę trylogię! Pierwszą jak i ostatnią część. Jedna z moich najulubieńszych :D :D Czytałabym, czytałabym i tak w kółko <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Też mi się bardzo podobał ten tom. Myślę, że największym plusem jest właśnie styl autorki - niesamowicie poetycki i piękny. No i potrafi stworzyć klimat.
    Zachwyt Warnerem zrozumiesz dopiero w kolejnych tomach, w tym rzeczywiście zasługuje na śmierć w męczarniach :)
    Pozdrawiam,
    Szara kawiarenka

    OdpowiedzUsuń
  14. Sądząc po pozytywnych komentarzach i miłej recenzji, myślę że sięgnę po tą trylogię ;) Wydaję się być interesująca!
    wiktoria-zrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam, pokochałam, nie zapomniałam i mam ochotę przeczytać jeszcze raz!
    Naprawdę książka baaaardzo mi się podobała. BA! Cała trylogia mnie zachwyciła, a styl autorki... mmm Cud, miód i orzeszki! hahah tak wiem gadam same głupoty, ale nadal czuje ten przyjemny dreszcz, który pojawiał się podczas czytania jej.
    Ach.... Team Warner zdecydowanie <3
    Pozdrawiam i miłego czytania kolejnych części!
    Ronie z http://ronie-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak wysoka ocena. Widzę, że warto zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na młodzieżówkę to bardzo wysoka, zazwyczaj nie wychodzę poza 8/10 :)

      Usuń
  17. Cała trylogia należy do moich ulubionych a Warner jest moim mężem !:* <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Nadal przede mną ta seria i nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam!

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ mi narobiłaś ochotę na tę pozycję, choć planuję jej przeczytanie już od dawna. PRZECZYTAĆ DOTYK JULI, czyli cel do wykonania przed śmiercią :D Kurcze, naprawdę już długo marzę o jej poznaniu, ale nie jest mi po drodze :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam okazję czytać całą trylogię i wydaje mi się, że pierwsza część była najlepsza. Druga też mi się podobała, ale trzecia już dość mocno odstawała od dwóch pozostałych.

    OdpowiedzUsuń
  21. To już pewnie jakaś 15 recenzja Dotyku Julii na którą natrafiłam w ciągu ostatnich trzech miesięcy. xd
    Nie rozumiem tak wysokich ocen wszystkich. Mi osobiście pomysł się podobał, ale sposób przedstawienia już nie Poza tym główna bohaterka mnie tak strasznie irytowała, ze czasem miałam ochote rozbić jej na głowie cegłe.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciągle widzę recenzje tej książki, że chyba nie mam innego wyjścia jak po nią sięgnąć xD
    Wszystkie części czekają na mnie w bibliotece *-*

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka bardzo mi się podobała.. ba - cała seria. ;)

    Jednak gdzieś tak w połowie drugiej książki bohaterowie zaczęli mnie denerwować.. i mimo że początkowo kibicowałam Adamowi..myślałam, że w pewnym momencie przez niego wyrzucę książkę przez okno . Och tak - wiele emocji! :D

    Pozdrawiam Iza Świat książkomaniaczki

    Niech książki będą z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię dystopie, ale do Dotyku Julii jakoś mnie nie ciągnie. :| Kiedyś przeczytam, ale to nie zmienia faktu, że nieco obawiam się tej książki... :|

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie jadę do księgarni i może uda mi się kupić tą książkę :)
    Dodaję bloga do obserwowanych i liczę na rewanż.

    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. muszę w końcu przeczytać tę książkę, a najlepiej cała trylogię naraz :D

    Fluff

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy