2016/08/24

Książki na deszczowy poranek z herbatą w ręku // ☕




// jesień //

Dla jednych jest to tylko przejściowa pora między latem, a zimą, dla innych wieczne utrapienie, wszechobecna nostalgia i mokre skarpety. Ale jest też trzecia grupa - to osoby, które na jesień czekają z utęsknieniem, odliczają dni do pierwszego września. A gdy ten wreszcie nadejdzie, zakopują się w kocu, biorą do ręki kubek herbaty i gapią się na deszcz za oknem. Najlepiej z książką.

Dlatego też przedstawiam Wam dzisiaj zestaw powieści idealnych na taki właśnie czas - miłej lektury!

Obca Diana Gabaldon

Obcą zachwycałam się już na kanale i instagramie, więc jeśli obserwujecie mnie na którymś z wymienionych, na pewno wiecie, jak bardzo kocham tę powieść. To ponad 700-stronowa historia Clarie Randall, pielęgniarki i żony Franka Randalla. Po długim okresie rozłąki postanawia wraz z mężem udać się do Szkocji. W czasie spaceru kobieta natrafia na Craigh na Dun - starożytny kamienny krąg. Dotykając jednego z głazów, Clarie... przenosi się w czasie do XVIII-wiecznej Szkocji, gdzie zostaje wplątana w małżeństwo z walecznym Szkotem - Jamiem Fraserem. Naprawdę cudowna, warta uwagi opowieść. Niebanalny romans, szkocki akcent i szorstki dotyk kiltu. Plus osiem tomów grubości zbliżonej do tysiąca stron. Czego chcieć więcej?

Tajemna historia Donna Tartt

Jeśli miałabym wybrać najlepiej napisaną powieść tego roku, bez namysłu wskazałabym Tajemną historię. Dlaczego? Bo Donna Tartt nie tylko pisze książki, ona bawi się słowem, barwi opowieść piórem i oczarowuje czytelnika swoją historią. Lektura Tajemnej historii była wyjątkową podróżą, czymś, o czym czytelnik nigdy nie zapomni. Jest to powieść tak złożona i specyficzna, że chwilami zastanawiamy się, co też siedzi pani Tartt w głowie. Wspaniała.

Listy niezapomniane Shaun Usher

Czym w skrócie są Listy niezapomniane? To wyjątkowy zbiór korespondencji ludzi znanych i tych zwyczajnych, żyjących zarówno ówcześnie jak i tysiąc lat wstecz. Dla mnie ta książka jest jak czekolada - najlepiej dawkować sobie przyjemność czytając po trzy, cztery listy dziennie, byle nie więcej. Dzięki temu drobnemu zabiegowi, podchodząc do każdego z osobna, będziecie mogli w pełni rozkoszować się ich lekturą. I gwarantuję Wam, że nigdy o nich nie zapomnicie.
 -
Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender Leslie Walton
Powieść typu Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender zdarza się jeden raz na tysiąc. To nie jest zwykła książka - to, dosłownie i w przenośni, opowieść magiczna. Taka, w której po prostu nie da się nie zakochać. Z rumieńcami na policzkach śledzimy losy kolejno prababci, babci, matki i w końcu samej Avy Lavender. A to wszystko przy woni świeżo pieczonego chleba i trzepocie brązowych skrzydeł.
-
Hobbit, czyli tam i z powrotem J.R.R. Tolkien

Hobbit jest książką, której nikomu przedstawiać nie trzeba. Historia Bilbo Bagginsa jest pełna elementów typowych utworom Tolkiena - elfów, krasnoludów, tajemnych mocy i złota pilnowanego przez smoka, jednakże odnajdziemy w niej również wartości bliskie naszemu sercu takie jak przyjaźń, poświęcenie i walka o wyższe dobro. Fantastyczna przygoda.

Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon

Zagadkowa Barcelona, wątek kryminalny i oczywiście książki - to wszystko i więcej odnajdziecie na kartach Cienia wiatru. Wydaje się być niepozorną lekturą, gdy w rzeczywistości jest to mistrzowsko wykreowana powieść, która zaskakuje czytelnika na każdym kroku. Wbija w fotel.

 ~

19 komentarzy:

  1. Jesień jest jedną z moich ulubionych pór roku i muszę przyznać, że już nie mogę się jej doczekać.
    Pozdrawiam
    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cień wiatru zaczęłam czytać już dawno temu, ale przetrwałam tylko kilka stron. W ogóle mnie nie wciągnęła

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zdecydowanie zaliczam się do tej ostatniej grupy, czyli wielkich fanów jesieni :D Mi zawsze jesień kojarzyła się z "Harrym Potterem", a że jeszcze nie wszystkie jego części za mną myślę, że wówczas właśnie za niego się zabiorę :)
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś nie przepadałam za jesienią - teraz to jedna z moich ulubionych pór roku <3 Osobiście w jesienne poranki ( a raczej wieczory, bo tylko wtedy mam czas na lekturę) uwielbiam sięgać po wielkie cegiełki, wraz z kubkiem gorącego kakao <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię jesień, choć poranki z książką są u mnie bardzo rzadko spotykane - rano zwykle jest mnóstwo rzeczy do zrobienia i czytam wieczorami. Z Twojej listy znam tylko "Hobbita", więc niewykluczone, że coś jeszcze poczytam, Dodałabym jeszcze "Garść pierników, szczypta miłości", bo to bardzo ciepła książeczka, idealna na chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię jesień, ale obawiam się, że nie będę mieć zbyt dużo czasu na czytanie z powodu szkoły. Za "Obcą" na pewno się zabiorę jak tylko będę mieć chwilę. Masz bardzo ładny wygląd bloga!
    Jeśli masz ochotę to zapraszam do mnie, dopiero zaczynam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak już wiesz, dzięki Tobie skusiłam się na Obcą :) Więc myślę, że zabiorę się za nią w okresie jesiennym. Listy niezapomniane po części już przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy na snapchacie usłyszałam, że kochasz jesień to aż miałam ochotę przybić ci piątkę! UBÓSTWIAM JESIEŃ ♥ najcudowniejsza pora roku, świetne ubrania, świetna pogoda, widok za oknem - po prostu coś wspaniałego! Ten post bardzo bardzo mi się podoba, bo jest taki klimatyczny i z chęcią przeczytałabym coś takiego kiedyś jeszcze :D
    Pozdrawiam cieplutko!
    Book Princess

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna recenzja.Uwaga! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, więcej szczegółów na
    http://czytelniczyoddech.blogspot.com/2016/08/nie-wiem-jak-to-sie-stao.html#more

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak zachwalasz "Obcą", że chyba w końcu muszę ją przeczytać :D Do "Cienia wiatru" też zbieram się już od dłuższego czasu, a "Osobliwe i cudowne przypadki" mi się podobały ;) Ja jakoś bardzo nie uwielbiam jesieni, ale nic do niej nie mam. Jestem zwolenniczką wiosny XD Pozdrawiam cieplutko!

    ksiazkowe-perelki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój cudowny, wspaniały Zafon, ach! <3 Tak, tak, tak - "Cień wiatru" z tym swoim mrocznym klimatem Barcelony to idealna lektura na jesień, wprost cudowna! (tak, jaram się, bo aktualnie czytam "Grę Anioła" i znowu przepadłam w klimacie jaki tworzy autor). Co więcej, "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" też do mnie trafiły. :)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Cień wiatru" mam ale jeszcze nie czytałam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie czytam "Cień wiatru" i zgodzę się, że idealnie nadaje się na deszczowy poranek! :) A z Twojej listy największą ochotę mam na "Tajemną historię", muszę przeczytać ją jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie jesień jest idealnym czasem na kryminały/thrillery. I jeszcze reportaże. Jakoś tak mi to wszystko pasuje do tej pory roku. ;) Z Twoich propozycji znam i wielbię Zafona i Tolkiena, z kolei "Tajemna historia" i "Osobliwe..." czekają już grzecznie na swoją kolej na mojej półce. :) No i tyle osób już polecało "Obcą", że poważnie się nad nią zastanawiam, chociaż to zupełnie nie moje klimaty. No i tyle tomów!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tytuł bardzo mnie zachęcił do przeczytania tego postu! Książki bardzo fajne, na pewno w te deszczowe poranki jesieni (zwłaszcza, ze często choruje w tą porę roku)chętnie przeczytam coś z twojej listy. Zapraszam - Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  16. Już wiem, po co na pewno sięgnę tej jesieni :D
    Właściwie Obcą, Cień wiatru oraz Cudowne i osobliwe przypadki Avy Lavender już od długiego czasu mam w planach, więc mam nadzieję, że faktycznie uda mi się te książki przeczytać. Jedyna pozycja z tej listy, po którą raczej na razie nie sięgnę, to Hobbit. Przyznam, że nigdy nie ciągnęło mnie do tej historii ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam naszą kolorową jesień, gdy za oknem jest tak przepięknie.. Zaś końcówka jesieni to chyba mój najgorszy czas w roku,popadam w jakiś dołek,ciągle chodzę przeziębiona, i kończę na 24-godzinnym leżeniu w łóżku z zakatarzonym nosem i masą chusteczek dookoła :))
    MELA BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. ja będę chciała przeczytać " Tajemną historię". Z twojego polecenia niedługo przeczytam. https://www.blogger.com/profile/11983810517454041232

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałą piosenkę nam zapętliłaś! Chodzi mi po głowie!
    "Obcej" jeszcze nie znam, ale z pozostałymi pozycjami całkowicie się zgadzam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy