2016/11/16

"Hygge. Duńska sztuka szczęścia" Marie Tourell Søderberg




Hygge to słowo określające filozofię życia, która czyni Duńczyków najszczęśliwszym narodem na świecie. Nie ma odpowiednika w języku polskim, a opisuje chwile szczęścia, ciepła i bliskości, które możemy odnaleźć w najzwyklejszych sytuacjach.

Ta piękna, autentyczna książka o hygge Marie Tourell Søderberg pokaże Ci, że hygge tak naprawdę można znaleźć wszędzie, jeśli się tylko wie, jak szukać. Bo hygge przenika wszystkie aspekty naszej codzienności: od wystroju wnętrz po gotowanie.

Dzięki tej książce nauczysz się wymawiać, odnajdywać i tworzyć hygge. Docenisz znaczenie tych momentów i zrozumiesz, dlaczego we współczesnym zabieganym świecie tak ważne jest umieć się na chwilę wyłączyć i znaleźć czas na hygge. 

//lubimyczytac.pl



Gdy po raz pierwszy przeczytałam definicję słowa hygge, byłam w lekkim szoku. Bo oto pewne niezdefiniowane uczucie, chwila czystej przyjemności, atmosfera przytulności i ciepła, coś, co całe życie tak bardzo rozwijam i praktykuję, zostało streszczone jednym, malutkim duńskim słówkiem.

hygge

Nie znajdziesz dokładnej definicji tego wyrażenia w słowniku. Bo jest to coś nieprzetłumaczalnego. Mimo to, dobrze znasz to uczucie. Pojawia się, gdy czytasz zajmującą powieść przy blasku świec, a za oknem szaleje śnieżyca. Gdy odwiedzasz dziadków i wspólnie jecie świeżo upieczoną szarlotkę. Myślę, że każdy ma swoje własne, osobiste hygge. Jednak niezależnie od tego, jakie ono dokładnie jest, zawsze towarzyszy mu ta jedyna w swoim rodzaju atmosfera. Atmosfera hygge.
Książka Marie Tourell Søderberg jest poradnikiem, słowniczkiem i zbiorem inspiracji w jednym. Została ona podzielona na dziesięć rozdziałów takich jak 'skąd pochodzi hygge', 'hygge przez cały rok', czy 'zaproś hygge do stołu'. Bo hygge jest tak naprawdę obecne wszędzie - od pór roku, przez jedzenie na wystroju wnętrz kończąc. Autorka przedstawia nam różne historie oddające ducha hygge, poleca nam swoje ulubione przepisy i pomysły na do it yourself oraz udowadnia, że nie trzeba wielkiego starania czy przygotowania, żeby osiągnąć hygge.

Nie sposób nie wspomnieć tu o przepięknym wydaniu tejże książki. Twarda, mieniąca się złotem i srebrem okładka i grube strony ozdobione ilustracjami zarazem zwykłymi jak i wyjątkowymi. Obecnie jest to jedna z najpiękniejszych książek na mojej półce Czyta się ją  z wielką satysfakcją i przyjemnością - zupełnie jakby było to zamierzone. 
Krótko mówiąc - jestem pozytywnie zaskoczona. Hygge jest bardzo klimatyczną i przyjemną książką. Może nie odkrywa ona czegoś spektakularnego, ale nie wydaje mi się, aby o to chodziło. Bo w życiu ważne są małe rzeczy.
Moja drobna podpowiedź: w związku z nadchodzącymi świętami, jest to jak najbardziej odpowiedni prezent pod choinkę. Podarujcie ją swoim przyjaciołom lub bliskim pokazując im, że są dla was ważni.




★★★★★★★★☆☆

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu Insignis


9 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o tym pojęciu. Interesująca publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka zdecydowanie przykuwa wzrok, bo okładka jest przepiękna. Ostatnio, kiedy widziałam ją w sklepie, jakoś nie miałam okazji dokładnie się jej przyjrzeć, ale jak będę miała okazję, mam namiar przejrzeć ją dokładnie w środku. To, co o niej piszesz, bardzo mnie zainteresowało. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka już od dawna bardzo mnie ciekawi, więc koniecznie będę musiała ją zdobyć. Prawdopodobnie na Wrocławskich Targach. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny blog, wpis, recenzja itd., ale przede wszystkim najpiękniejsze zdjęcia książek jakie widziałam! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja raczej jestem przeciwko szukaniu "sposobu na szczęście" a dokłądniej uczenie się "techniki szczęścia" z książek / filmów / od coachów. Według mnie coś takiego jak przepisa na szczęście nie istnieje - książka może dać nam chwilową, najczęściej efemeryczną imitację, że odkryliśmy tajemnice świata, ale niestety - szczęście i satysfakcja z życia dla każdego będzie się charakteryzowac i wyrażać w czymś innym. Odpowiedzi szukać w sobie, nie w poradnikach ;)

    http://ksiegoteka.blogspot.com/
    zapraszam do Polci

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej książce słyszę dużo ( szczególnie na bookstagramie) i mam zamiar ją przeczytać. Śliczne zdjęcia :)
    https://bb4czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na złość nie ma tej książki na Legimi, więc nie mogę jej przeczytać w postaci ebooka. Mam nadzieję, że jak tylko pojadę do Polski to uda mi się ją kupić. Jestem jej bardzo, bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz, przeczytaj post w pierwszej kolejności i proszę, nie zostawiaj swojego adresu - prawdopodobnie już znam Twój blog. Jeśli jednak chcesz się upewnić, zostaw swój link w zakładce Spam :)

obserwatorzy